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  • BLE iBeacon RECO 런칭

    퍼플즈 2014-04-22 16:02:20

    O2O(Offline to Online) 모바일 핵심기술을 보유한 퍼플즈는 기존의 음파통신 기술(SoundTAG)과 함께 최근 애플이 발표한 BLE iBeacon RECO를 런칭하고 애플로부터 공식인증을 받았습니다.애플에서 발표한 BLE iBeacon을 활용한 기술 및 서비스는 모바일 광고, 커머스, 결제 분야에서 매우 다양하게 활용될 것으로 보이나 서비스 구현을 위한 여러 기술적, 서비스적 문제들을 해결해야 하는 상황입니다.그 중에서 가장 핵심적인 ...

    O2O(Offline to Online) 모바일 핵심기술을 보유한 퍼플즈는 기존의 음파통신 기술(SoundTAG)과 함께 최근 애플이 발표한 BLE iBeacon RECO를 런칭하고 애플로부터 공식인증을 받았습니다.
    애플에서 발표한 BLE iBeacon을 활용한 기술 및 서비스는 모바일 광고, 커머스, 결제 분야에서 매우 다양하게 활용될 것으로 보이나 서비스 구현을 위한 여러 기술적, 서비스적 문제들을 해결해야 하는 상황입니다.
    그 중에서 가장 핵심적인 걸림돌은 사용자가 bluetooth를 ON해야하는 점이며 O2O 기술 및 서비스에서 이를 해결해야 하는 것이 현재로서는 가장 큰 이슈가 되어 있습니다.

    퍼플즈는 기존에 보유한 음파통신 기술(SoundTAG)을 활용하여 스마트폰의 앱을 awake하고 이와 동시에 bluetooth ON을 유도하는 기술(SoundTAG : BLE iBeacon과 동일한 모바일 광고, 쿠포닝 등 가능)을 이미 보유하고 있는 장점을 활용해서 국내외에서 런칭되고 있는 O2O 서비스 시장에서 독보적인 기술 및 서비스 구현이 가능한 상황입니다.

    국내최초의 애플사로부터 인증받은 iBeacon 기술 및 서비스에 대한 문의는 support@perples.com으로 주시기 바랍니다.
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  • KnetTV 세월호 참사 특집물 제작

    KnetTV 2014-04-21 17:01:35

    (주)KnetTV는  KTV에서 방영된 세월호 침몰 특집방송 사랑의손길 모두가 하나로 4월20일 방송 연출하였습니다. 현장에 직접 가지는 못했지만 유가족과 실종자 가족 그리고 생존자, 구조요원등 관계되신 모든 분들에게 조금이나마 힘이 됐으면 합니다. 다시보기는 http://www.ktv.go.kr/program/contents.jsp?cid=481780

  • 콘텐츠(Contents)란? - 리치슬라이드가 말하는 콘텐츠

    리치슬라이드 2014-04-21 15:23:22

    리치슬라이드는 주로 광고의 목적으로 사용이 되어 집니다. 물론 광고 뿐만 아니라 컴퍼니 TV라고 하는 회사 내에서의 이벤트 및 뉴스를 공지 해줄 수 있지만, 주 사용 목적은 가볍게는 가까운 사람에게의 정보전달 및 광고를, 넓게는 장소 제약 없이 정보전달 및 광고를 할 수 있습니다.그럼 도대체 광고를 어떻게 만들어야 할까요? 광고 콘텐츠를 만들라고 하면 기존에는 어떻게 했을까요?첫번째 방법!! (소상공업자 중심입니...



    리치슬라이드는 주로 광고의 목적으로 사용이 되어 집니다.

    물론 광고 뿐만 아니라 컴퍼니 TV라고 하는 회사 내에서의 이벤트 및 뉴스를 공지 해줄 수 있지만,

    주 사용 목적은 가볍게는 가까운 사람에게의 정보전달 및 광고를, 넓게는 장소 제약 없이 정보전달 및 광고를 할 수 있습니다.

    그럼 도대체 광고를 어떻게 만들어야 할까요? 광고 콘텐츠를 만들라고 하면 기존에는 어떻게 했을까요?

    첫번째 방법!! (소상공업자 중심입니다)
    찌라시를 만들어 걍 일단 두발로 뛰어 다니면서 뿌린다 <== 알바 고용

    두번째 방법!!
    광고 유인물 만들고 각 신문 사이에 넣어서 신문배달 하시는 분께 맡긴다

    세번째 방법!!
    블로그 및 SNS를 통해서 최대한 노출 시킨다

    이정도 일 것 같습니다.

    즉 힘듭니다~  스스로 만들 수도 없을 뿐더러, 뭐라도 하나 변경 시키려고 하면 또 제작해야 하고 또 뿌려야 합니다.

    언제까지 이렇게 불편하게 해야 할까요?

    그래서 리치슬라이드에서 광고를 쉽게 만드시라고 DIY툴을 무료로 드립니다.

    광고 템플릿(미리 사용자가 쉽게 사용 할 수 있도록 만들어 놓은 틀) 제공으로 사진을 찍어서 올리기만 하면 완성이 됩니다.

    콘텐츠 만들기 참 쉽죠이잉?!!!
    (템플릿은 위의 그림 참조)





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  • [TECHINASIA]South Korea’s top 10 most valuable tech startups-SEWORKS 언급 기사

    에스이웍스 2014-04-21 10:41:32

    This article is republished with permission from our partners at beSUCCESS. The author is Hugh Yoon. It’s been five years since the second venture boom started in Korea, and now there are several startups that are big enough to compete with KOSDAQ-listed companies. These success stories create a positive trend as they draw more capital and talent to Korea’s venture industry, awa...


    This article is republished with permission from our partners at beSUCCESS. The author is Hugh Yoon. 

    It’s been five years since the second venture boom started in Korea, and now there are several startups that are big enough to compete with KOSDAQ-listed companies. These success stories create a positive trend as they draw more capital and talent to Korea’s venture industry, away from traditional tech employers like Samsung, Hyundai, and SK Telecom. 

    Let’s take a look at the top ten biggest tech startups in South Korea. This list is inspired by a Korean-language list on Under The Radar, a local startup-focused blog.

    A similar list for the US would be full of social media startups, but there’s only one on this Korean list – albeit in the top spot. The remainder of the list is dominated by ecommerce, gaming, and app development, showing that the competition is thriving in these three main areas. 

    As a disclaimer, it is debatable whether some of the companies listed can still truly be classified as startups. Also note that precise valuations are not available, so we have conducted extensive research to determine valuation estimates based on available figures. For this article, we specifically set our startup universe from the beginning of the mobile and social tech boom, with a focus on companies that are highly likely to go public soon. 

    1. KakaoTalk ($2 billion to $3 billion)

    Kakao – maker of the popular KakaoTalk messaging app – is one of the most successful startup companies the country has ever produced. KakaoTalk is more than just a messaging app, and it now serves as a mobile-only platform and portal for things like social gaming, ebooks, and music streaming. 

    Equity in Kakao was recently traded in the OTC market at $70 to $80 per share, which roughly adds up to $2 billion in total value. From a growth perspective, we estimate a total valuation of $5 billion, after applying the industry average sales-to-price ratio of 0.1 to Kakao’s estimated revenue of $500 million in 2015. 

    However, with their business slightly stalling at the moment, experts believe that Kakao’s value will be in the lower range. 

    Kakao is looking to IPO, probably next year.

    Up against rapid growth from larger messaging apps like WeChat, WhatsApp, Line, and Viber, the Korean startup has been very quiet – worryingly quiet? – about its numbers since last July when it reached 100 million registered users. 

    2. Coupang ($350 million)

    Coupang is a daily deals, flash sales, and social ecommerce site operated by Forward Ventures, a US-based company. 

    In 2012, Business Insider placed Coupang 37th in its top 100 of the world’s most valuable privately-held tech companies. Coupang supposedly commanded $550 million in value at that time, but the data in the article was not validated in the right way. Considering a slight downward turn in the online deals industry in Korea, Coupang’s value may need to be heavily discounted from earlier estimates. 

    3. Ticket Monster ($300 million) 

    Ticket Monster’s value can be more precisely measured as it has been involved in some major transactions. In 2011, the company was acquired by LivingSocial in 2011 for $300 million, and later by Groupon for $260 million. The daily deals site is sometimes referred to as Tmon. 

    Right now, the company should be valued roughly around the same amount. At the time Ticket Monster was acquired, the valuation seemed somewhat underpriced. That was mainly because Ticket Monster had some financial issues at that time, and the overall industry trend for ecommerce was downwards. Currently, Ticket Monster seems to be stable and has succeeded in trimming some of its previous losses. (See: This app turns Twitter into a Quora-esque search engine for all your burning questions)

    (중략)

    There are many more rapidly growing ventures in Korea that didn’t get into the top 10 list. IUM, NBT Partners, ID INCU, Frograms, KnowRe, Studymax, SE Works, and 5Rocks command valuations of around $10 million to $30 million right now – and are showing good signs of sustained growth. Sirgoo Lee, the CEO of Kakao, said recently that with the mobile technology ecosystem having existed for only three years, the startup scene is now on the cusp of truly taking hold and making an impact on the economy. “In 2014, we hope to see more successful startups emerging in the scene,” he stated.

    Read more: South Korea’s top 10 most valuable tech startups http://www.techinasia.com/top-10-most-valuable-south-korea-startups-list/
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