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투게더스 2015-03-18 10:37:26
여행자들에게 여행 경비에 대한 고민을 해결해 주고 있는 리십(receep.com)이 여행 경험을 공유하는 네트워크 서비스로 새롭게 오픈했습니다. 리십은 그 동안 여행 경험자들에게 현지에서 지출한 내역을 제공 받아서, 다음 여행자들을 위해 국가/도시별 여행 경비 통계 정보를 제공해 왔습니다. 이제는 여행 경비 뿐만 아니라, 다양한 여행 경험을 여행자들끼리 공유 할 수 있는 네트워크로 발전 시켰습니다. ‘...
크라클팩토리 2015-03-17 18:19:47
[업코리아= 강남대학교 김지현 청년인재기자] 온라인 뷰티 홈쇼핑 ‘우먼스톡’이 지난 13일, 제 1기 우먼스톡 서포터즈 ‘예순이 1기’ 발대식을 가졌다. 올해 2월 9일 정식 개국 이후 상승가도를 달리고 있는 우먼스톡은, 매일 11시에 셀럽이 직접 동영상을 통해 최저가의 뷰티 브랜드를 공개하는 일종의 ‘온라인 뷰티 홈쇼핑’이다. 해당 콘텐츠에는 제품 PR 뿐만 아니라 뷰티팁과 노하...
올해 2월 9일 정식 개국 이후 상승가도를 달리고 있는 우먼스톡은, 매일 11시에 셀럽이 직접 동영상을 통해 최저가의 뷰티 브랜드를 공개하는 일종의 ‘온라인 뷰티 홈쇼핑’이다. 해당 콘텐츠에는 제품 PR 뿐만 아니라 뷰티팁과 노하우도 포함되어 있어, 예뻐지고자 하는 여성 소비자들의 높은 구독률을 보장하고, 파격적인 가격 경쟁력과의 시너지로 구매 전환률 역시 높다.
‘예순이 1기’로 명명된 우먼스톡 서포터즈는, 대학생들과의 콘텐츠 제휴를 통해 창의적인 아이디어를 얻고, 주 타깃인 2~30대 여성들을 상대로 소통의 장을 열기 위해 기획되었다. 서포터즈에게는 우먼스톡 적립금과 우먼스톡에서 판매되고 있는 정품 화장품이 주어지며, 우먼스톡 홈페이지를 포함한 마케팅 채널, 즉 블로그, 페이스북, 인스타그램 등에 사용 후기를 작성하게 된다.
발대식을 시작으로 3월부터 5월까지 총 3개월간 활동하는 예순이 1기는 ‘온라인 뷰티 홈쇼핑’의 서포터즈에 걸맞게 활동 중 적어도 하나의 영상 홍보물을 만들게 된다. 처음 해보는 활동에 익숙치 않은 서포터즈를 위해, 우먼스톡은 담당 실무자를 통해 서포터즈들과 활발히 커뮤니케이션하며 도울 예정이다. 3개월 간의 영상 제작과 홍보 과정 후 선발된 미션 우수자 및 우수팀에게는 상금을 수여할 예정이다.
한편, 13일 열린 발대식 행사는 서포터즈와 우먼스톡 대표, 실무자가 참석한 가운데 우먼스톡 소개 및 앞으로의 서포터즈 활동에 대해 안내하는 순서로 진행됐다. 일정 후, 서포터즈가 개별로 프로필 촬영을 진행하는 동안, 대기자는 3개월 간 함께 활동할 팀별로 나누어 앉아 친목을 도모하는 시간을 가졌다. 이날 촬영된 프로필은 이후 우먼스톡 홈페이지 및 개인 블로그에서 확인할 수 있다.
우먼스톡 서포터즈 담당자는 “이번 우먼스톡 서포터즈 ‘예순이’가1기이니만큼 모자란 부분도 분명 있겠지만 그만큼 더 마음과 시간을 쏟을 예정이다. 활동하는 동안 예순이들이 겉으로 드러나는 외면 뿐만 아니라 내면까지 예뻐질 수 있도록 물심양면으로 노력하겠다”며, “우먼스톡은 그들의 기발하고 톡톡 튀는 아이디어를 실현할 수 있도록 실무적인 교육과 아낌없는 지원을 제공할 예정이다. 1기 예순이 모두가 낙오되는 사람 없이 다 함께 아름다워지기를 기대하고 있다” 고 말했다.
WINDORADO 2015-03-17 13:51:49
팬클럽 커뮤니티 서비스 ‘ToKaTa(또까타)’가 첫 번째 수익공유 프로젝트 슈퍼에디터 프로그램을 시작했다. 또까타는 수많은 SNS서비스가 수 조원에 이르는 천문학적인 가치를 내고 있는 SNS시장에 이러한 가치와 수익을 사용자들과 함께 나누겠다는 ‘착한 SNS 서비스’이다. 관계와 컨텐츠를 넘어 함께 수익을 공유할 수 있도록 플랫폼 서비스를 제시하는 수익공유 SNS인 것이다. 또까타는 같은 관...
CalcuttaRank offers global iPhone and Android app rankings and analysis
캘커타커뮤니케이션 2015-03-17 13:31:28
CalcuttaRank offers global iPhone and Android app rankings and analysis by Eva Yoo - Mar 11, 2015 Main page of CalcuttaRank.com On the last Tuesday of every month, a woman stands on stage in front of a seated audience of 200, comprising angel investors, VCs, entrepreneurs and future entrepreneurs (university students). CalcuttaRank CEO Meryl Ko presents the month&rsq...
On the last Tuesday of every month, a woman stands on stage in front of a seated audience of 200, comprising angel investors, VCs, entrepreneurs and future entrepreneurs (university students). CalcuttaRank CEO Meryl Ko presents the month’s app market trend insights in just five minutes. Her analysis covers 38 country’s top traffic-generating apps on Android and iOS, over areas from messaging apps and gaming apps, free games and paid games. Those attending find out which new app has enthralled the market, and which app has been maintaining its momentum for several months. This is a scene you can see if you attend aGoVenture Forum in Korea. (Though remember: the talks are all in Korean). Among the frequent participants, Ko is well known for her friendly smile and question, “Can I look at the menu on your phone for a minute?”
CalcuttaRank, a real-time top traffic app ranking provider
CalcuttaRank offers real-time ranking information from Apple’s App store and GooglePlay store by aggregating the data from 38 countries over the world. As the service provider, Calcutta Communication provides mobile advertising, consulting, and total mobile solutions to corporate clients. Every day, 1.8 million data points are gathered in each category, combining up to 710 million points per day. The company’s aggregation engine records app traffic ranking and info from all categories, from gaming to photo apps. The company received angel investment from Samsung SDS, with whom they have been working together since 2009, with Ko having 100% ownership of the company.
However, it’s not only just data and static figures that the company provides. Last year, Ko observed how Hong Kong’s top messaging app was the Korean-based LINE, due to My Love From The Star, the Korean drama that went full swing in Asia. Another eye-catching phenomenon was when Chinese photo app MomentCam first gathered interest in China then went viral worldwide. “I think WeChat Events helped the app spread out since it encourages users to change their profile photo in MomentCam caricature and provides more templates,” Ko said.
The company has three revenue streams, a structure unchanged since 2009, proving its success. First is app research and consulting. “Many people ask me how to increase value and lead a successful app business. One CEO asked me, ‘I have millions of photos taken in China – what service can I come up with using these photos?’ I provided him with photo app technology trends, success stories and even photos that had received most online views in China that day.”
Second, the company publishes monthly app trend reports, on the overall market as well as on specific areas, according to customer needs. The report covers 38 countries, app LTV (Life Time Value), app ranking history, publishers, app info, the app’s global competitor, and app market analysis. “The app is the brand these days. By ranking the apps, we can analyze the competitive relationships, and see how it changes over the day, week and month. If you have spent a lot advertising your app, we can check how effective is was in reality.”
Third, the company can develop an app based on data a client company provides. They havereleased over 30 apps on iOS and Android, including Go to the Forest, Smart Ranking, and Calcutta Rank.
Calcutta Rank’s founding story
Founded in August 2009, the company was previously an online service marketing company. The company first came up with an engine to record app ranking based on its traffic, providing a tool to analyze applications between Korea, China, Japan and U.S.
For ten years,CalcuttaRank CEO Meryl Ko’s hobby has been using newly released software from the U.S. and reviewing them. When the iPhone was first released and created a new market for apps, all the software companies in Korea converted to become app developers. “The iPhone was the most attractive thing I had ever met in my life.”, she recalls. Then she thought it would be valuable to record the ranking data from the app market. Along with the increasing number of apps, the smartphone-using population soared in Korea: it still has the world’s highest level of smartphone usage. It was when Ko’s hobby turned into a business and her usual user ID ‘Calcutta’ was chosen for the name of the company. The name comes from the Indian city ‘Kolkata‘, or ‘City of Joy’.
As for China’s iOS App Store, the engine ranks the 200 highest traffic-producing apps every day. Since languages differ all over the world, the aggregator also records its original name. Then the team analyzes and reports the trends. “Servers are located all over the world. Since we don’t have the capacity to get information about local markets, we want to find a local partner who can operate the server in China,” Ko said.
Weekly Top 10 February / Week 4 (02.23 ~ 03.01) by CalcuttaRank.com
[기사스크랩] 다양한 온라인쇼핑 하나로 관리 ‘빨대’ by 이코노미조선 2015.03.06
죠셉데일컴퍼니 2015-03-16 15:02:20
> 빨대 온라인쇼핑 애호가들은 상품을 구매할 때 한 개의 쇼핑몰만 이용하지 않고 이곳에서 하나 저곳에서 하나 구매하는 경우가 많다. 지금까지는 각기 다른 주문내역과 배송내역을 관리하려면 개별 쇼핑몰 앱을 일일이 다운받아 확인해야 했다.이제는 그럴 필요 없이 이 앱 하나만 있으면 된다. ‘빨대’는 옥션, G마켓 같은 오픈마켓은 물론, 쿠팡 등 소셜커머스, YES24 등 인터넷서점까지 다양한 쇼핑몰에서 ...
> 빨대
온라인쇼핑 애호가들은 상품을 구매할 때 한 개의 쇼핑몰만 이용하지 않고 이곳에서 하나 저곳에서 하나 구매하는 경우가 많다. 지금까지는 각기 다른 주문내역과 배송내역을 관리하려면 개별 쇼핑몰 앱을 일일이 다운받아 확인해야 했다.
이제는 그럴 필요 없이 이 앱 하나만 있으면 된다. ‘빨대’는 옥션, G마켓 같은 오픈마켓은 물론, 쿠팡 등 소셜커머스, YES24 등 인터넷서점까지 다양한 쇼핑몰에서 구매한 내역을 한꺼번에 관리할 수 있도록 만들어진 앱이다. 해외 직구족을 위해 아마존과도 제휴돼 있다. 올해 상반기까지 Hmall, 신세계닷컴을 포함해 10개의 쇼핑몰이 추가로 지원된다.
최대 장점은 편리한 상품평 등록과 구매결정 처리다. 소비자들은 포인트 적립을 위해 각 쇼핑몰마다 상품평을 등록하고 구매결정 버튼을 누른다. 반면 빨대에서는 ‘가격대비 괜찮습니다,’ ‘빠른 배송~ 잘 받았어요’ 같은 예시 중 하나를 선택하면 해당 쇼핑몰에 자동으로 상품평이 등록된다. 물론 직접 작성하는 것도 가능하다. 관심 상품을 실제로 구매한 뒤 ‘구매결정’ 버튼을 누를 필요도 없다. 빨대 앱에서 자동으로 처리해주기 때문이다. 이런 식으로 간편하게 포인트를 적립하는 재미가 쏠쏠하다.
택배정보 추적 등 다양한 쇼핑 부가 기능이 지원되며 앞으로 확대될 예정이다. 올 상반기 내로 정확한 배송이력을 실시간으로 확인할 수 있게 되며, 장바구니에 담았거나 구매한 상품의 실시간 최저가 정보도 제공된다.